21. 2. 2018.
Dvoznamenkasti porast prihoda i EBIDTA-e uz povećane investicije u 2017. temelj su budućeg rasta Hrvatskog Telekoma
Hrvatski Telekom, vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje revidirane konsolidirane rezultate za godinu završenu 31. prosinca 2017.
Godišnji rezultati uključuju i poslovanje Crnogorskog Telekoma, koji je kupljen početkom 2017. godine te utjecaj H1 Telekoma d.d. nakon što je H1 Telekom d.d. pripojen OT - Optimi Telekomu d.d.
U 2017. godini ostvareni su prihodi u iznosu od 7,756 mlrd kuna, što je za 11% više nego 2016. godine. Bez učinka Crnogorskog Telekoma, prihodi su rasli 2% u odnosu na prethodnu godinu. Ako se isključi utjecaj H1 Telekoma, prihodi su porasli 1,5 %.
Hrvatski Telekom je zadržao vodeću poziciju u svim segmentima telekomunikacijskog tržišta, a rastu prihoda pridonijeli su prihodi pokretnih komunikacija i rast u sistemskim rješenjima.
EBITDA prije jednokratnih stavki iznosi 3,138 mlrd kuna i viša je za 11,2 % u odnosu na 2016. godinu, uz jaku EBIDTA maržu od 40,5 % koja je veća za 0,1 postotni bod u usporedbi sa godinom ranije.
Izuzmemo li doprinos Crnogorskog Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki porasla je za 3,4% i iznosi 2.918 milijuna kuna s EBITDA maržom od 41%. Bez utjecaja H1 Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki je porasla za 2,8 %.
Neto dobit u 2017. godini iznosi 863 milijuna kuna i manja je za 7,5 % u odnosu na 2016. godinu. Bez utjecaja Crnogorskog Telekoma realizacija neto dobiti manja je za 10,8 %. Ostvarenje neto dobiti pod utjecajem je veće amortizacije zbog povećanih infrastrukturnih ulaganja i povećanog vrijednosnog usklađenja imovine i potraživanja.
Više od 1,7 milijardi kuna investicija u infrastrukturu i inovativne usluge
Realizacija kapitalnih ulaganja u 2017. godini, u odnosu na 2016., povećana je za 17,2 %, uključujući doprinos Crnogorskog Telekoma. Bez tog doprinosa, realizacija kapitalnih ulaganja povećana je za 8,5% u odnosu na 2016. i iznosi 1.745 milijuna kuna.
Investicije u nepokretnu mrežu omogućile su optički pristup za 374 tisuće kućanstava. Pristupne brzine novih generacija ukupno su dostupne za 879 tisuća hrvatskih kućanstava, što znači da će HT Grupa samostalno osigurati 70% ciljeva Europske digitalne agende za Hrvatsku 2020.
U mobilnom segmentu, kapaciteti 4G mreže povećani su 34%, a brzine mobilnog interneta povećane su prosječno 38% s brzinama do 350 Mbit/s. Kraj godine obilježilo je nezavisno međunarodno P3 priznanje za najbolju mobilnu mrežu u Hrvatskoj i jedan od najboljih mobilnih interneta u Europi.
Zahvaljujući povećanim kapacitetima IP jezgrene mreže, modernizaciji agregacijske mreže te povećanju brzina mobilnog interneta, podržano je povećanje volumena podatkovnog prometa od posjetitelja za vrijeme turističke sezone od 330% nastalog zbog nove roaming regulacije.
U poslovnu i digitalnu transformaciju pokrenutu u svibnju 2017., HT će u iduće tri godine uložiti 210 milijuna kuna. Transformacija uključuje veliki zahvat u sustave i portfelj usluga HT-a, kako bi pozicionirala HT kao predvodnika po korisničkom iskustvu.
Pilot projekt mreže budućnosti PanTera implementiran je na ograničenom području Hrvatske, a korisnicima donosi superiorne internetske brzine od 1 Gbit/s i 4K TV sadržaj.
Jedinstveni koncept usluga na telekomunikacijskom tržištu Magenta 1, predstavljen u prvom polugodištu 2016., koristi više od 118 tisuća kućanstava, a njihov broj je u kontinuiranom porastu.
Više od polovice dobiti za isplatu dividende
Uprava i Nadzorni odbor Glavnoj skupštini Društva predložili su raspodjelu dividende od 6 kuna po dionici koja će se isplatiti iz neto dobiti 2017. godine, što daje ukupan iznos za isplatu dividende od 490.020.384,00 kuna i predstavlja isplatu 58,25% raspodjeljive dobiti stečene u prethodnoj godini te alokaciju ostatka neto dobiti u zadržanu dobit.
HT na početku godine objavljuje minimalnu ciljanu dividendu za svaku godinu, koja će biti u okviru raspona navedenog u Politici dividendi. Za financijsku 2018. Uprava trenutno očekuje isplatu dividende u iznosu od minimalno 6 kuna po dionici.
U srpnju 2017. godine pokrenut je Program otkupa vlastitih dionica („Program“), kojim se namjerava steći 2,5 milijuna dionica, a najviši novčani iznos dodijeljen Programu iznosi 500 milijuna kuna. Program otkupa dolazi kao nastavak na dosadašnju politiku isplate dividendi, a kojom Društvo dodatno pokazuje svoju namjeru povrata dijela stvorene vrijednosti svojim dioničarima.
Do 31. prosinca 2017. godine, Društvo je na Zagrebačkoj burzi kupilo ukupno 216.005 vlastitih dionica, koje čine 0,26 % temeljnog kapitala i za to je dana protuvrijednost u iznosu od 37,6 milijuna kuna.
Ulazak u fazu rasta velikim regionalnim iskorakom u Crnu Goru
Početkom siječnja 2017. godine, Hrvatski Telekom je stekao 76,53% udjela u Crnogorskom Telekomu, za kupovnu cijenu u iznosu od 123,5 milijuna EUR. Transakcija je dio HT-ove strategije rasta putem širenja na regionalna tržišta.
Sinergijski učinci u Crnogorskom Telekomu počinju se realizirati u području prodajnih operacija, smanjenju direktnih troškova i povećanju zadovoljstva korisnika. Unatoč tržišnim i regulatornim izazovima, trendovima zamjene fiksne tehnologije mobilnom, Crnogorski Telekom zadržao je vodeću poziciju sa 40,3% tržišnog udjela u post-paid mobilnom segmentu kao i vodeću poziciju na tržištu fiksnog širokopojasnog pristupa i glasovnih usluga bez obzira na zabilježen pad prihoda u fiksnom segmentu i porastu prihoda u mobilnom segmentu i sistemskim rješenjima.
U 2018. godini fokus na rast, novo digitalno iskustvo i širenje poslovanja
Komentirajući poslovne rezultate za 2017. i planove za 2018. godinu, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, Davor Tomašković istaknuo je: „Iza HT je još jedna uspješna godina i uvjerljivo vodeća pozicija u svim segmentima telekomunikacijskog tržišta. Akvizicijom Crnogorskog Telekoma napravili smo veliki regionalni iskorak, dok je Optimino preuzimanje H1 Telekoma doprinijelo stabilnosti tržišta. U potpunosti smo zamijenili našu TV platformu i na kraju godine 250.000 naših TV korisnika uživa u iskustvu gledanja televizije budućnosti. Lansirali smo nove hibridne tarife i hibridni pristup internetu, a Magenta 1 broji 120.000 korisnika koji uživaju u svijetu pogodnosti. Godinu smo završili s P3 priznanjem za najbolju mobilnu mrežu u Hrvatskoj i jedan od najboljih mobilnih interneta u Europi. Ponosan sam što postajemo moderna kompanija, usmjerena na budućnost i rast u svim segmentima poslovanja.“