5. 2. 2018.
- Prva LTE mreža integrirana na razini Europe s 300 baznih postaja
- Satelit Europske zrakoplovna mreže (EAN) lansiran, testiran i spreman za pružanje usluga
- Inovativno iskustvo povezanosti na nebu namijenjeno putnicima i avioprijevoznicima
- British Airways, član IAG-a, prvi je poslovni korisnik
Deutsche Telekom i Inmarsat, zajedno s Nokijom, položili su prvi tehnološki kamen temeljac u razvoju Europske zrakoplovne mreže (EAN), prvog svjetskog integriranog satelita putem frekvencijskog pojasa S i komplementarne zemaljske mreže koja se temelji na tehnologiji LTE i koja je izgrađena za Europu. Sa strukturom od oko 300 baznih postaja u svih 28 država članica Europske unije, kao i u Švicarskoj i Norveškoj, sastavnica zemaljske mreže EAN postala je prva LTE mreža integrirana na razini Europe. Dovršetak mreže uslijedio je nakon što je Inmarsat prošlog ljeta uspješno lansirao EAN satelit, koji je nakon toga prošao opsežna testiranja u orbiti i u potpunosti je operativan od rujna 2017. Tom se projektu pridružio i Hrvatski Telekom čiji je zadatak osigurati pokrivanje hrvatskog neba.
Povezivanje kojem nema ravna
Europska zrakoplovna mreža, koja je na usluzi zrakoplovnoj industriji i njenim putnicima, pionirsko je tehnološko postignuće i doista inovativan europski projekt. EAN omogućava besprijekorno povezivanje iznad kopna i vode te pruža širokopojasne usluge putnicima, uz trenutačna brzina spajanja sa zrakoplovom većom od 75 Mbit/s, jer zračni prijevoznici koji se služe tom uslugom ne dijele kapacitet mreže s korisnicima izvan zrakoplovstva. Putnici će se moći služiti društvenim medijima, dijeliti fotografije i preuzimati širokopojasne sadržaje brzinama koje su navikli upotrebljavati kod kuće.
Cilj je EAN-a ispuniti ne samo trenutačne, već i buduće zahtjeve putnika u pogledu povezivanja tijekom leta jer je integrirana LTE zemaljska mreža u potpunosti nadogradiva kako bi se zadovoljile rastuće potrebe za povezivanjem tijekom nadolazećih godina.
Inovacija i prekretnica u zrakoplovnoj industriji
Europska zrakoplovna mreža bit će dostupna za komercijalnu upotrebu od prve polovice 2018. te će dovesti do bitnih promjena na tržištu zračnog prijevoza i među njegovim korisnicima. Usluga je ispitana tijekom nekoliko letova kako bi se testirali integrirani satelit i komplementarna LTE zemaljske mreže. Testni letovi potvrdili su da EAN u praksi postiže rezultate za koje je osmišljen, pružajući do sad neusporediv rezultat niske latencije ispod 100 ms.
Zračni prijevoznici bit će u mogućnosti brzo i jednostavno instalirati malu i laganu opremu za EAN, obično tijekom noćnih pauza za pojedinačne zrakoplove i tijekom razdoblja između letova za cijele flote u samo nekoliko mjeseci.
Grupa International Airlines Group (IAG), koja uključuje zračne prijevoznike kao što su British Airways, Iberia, Aer Lingus i Vueling, prvi je kupac nove usluge i već je započela s instalacijom opreme za EAN u zrakoplovima.
„Sa završetkom prve komponente integrirane paneuropske LTE zemaljske mreže u ovom smo trenutku u mogućnosti potpuno podržati povezivanje EAN satelita i ostvariti maksimalne rezultate EAN sustava“, rekao je Rolf Nafziger, viši potpredsjednik za međunarodnu veleprodaju Deutsche Telekoma. „Mreža je posebno osmišljena kako bi udovoljila zahtjevima budućih kapaciteta za povezivanje u europskom zračnom prostoru, u kojem se očekuje da će se opseg putničkog prometa udvostručiti tijekom sljedećih 15 godina.“
„EAN je prvo namjensko rješenje za povezivanje u zrakoplovstvu u okviru kojeg se učinkovito kombiniraju komponente u svemiru i na zemlji te kojim se prevladavaju tradicionalna ograničenja interneta tijekom leta“, izjavio je Frederik van Essen, viši potpredsjednik za zrakoplovstvo Inmarsata. „Osiguravanje povezivanja tijekom leta složeni je pothvat koji smo mogli provesti samo u okviru strateške suradnje s našim europskim partnerima.“
„EAN zemaljska mreža morala je udovoljiti tehničkim pretpostavkama koje se prilično razlikuju od onih za „uobičajene“ LTE mreže: EAN mora funkcionirati pri brzinama od 1,200 km/h, na visinama od 10 km i iziskuje velike ćelije do 150 km“, rekao je Thorsten Robrecht, potpredsjednik za dijeljenje mreže („network slices”) u Nokiji. „Svojim zajedničkim pothvatom uklanjamo tehnološke granice između povezivanja na zemlji i u zraku.“
Za detaljnije informacije o Europskoj zrakoplovnoj mreži posjetite www.europeanaviationnetwork.com