8. 9. 2017.
- Investicije veće u odnosu na prvu polovicu prošle godine za 17,6 posto
- Do kraja godine 58 posto kućanstava imat će pristup brzinama većim od 30 Mbit/s, a do 2020. HT će samostalno ostvariti 70 posto Digitalne agende
- Ubrzano moderniziramo sve segmente IT sustava i telekomunikacijske mreže
Uspješno poslovanje Hrvatskog Telekoma u mandatu aktualne Uprave omogućilo je kompaniji poziciju najvećeg privatnog investitora u Hrvatskoj. Preuzimanjem Crnogorskog Telekoma HT je iskoračio u regiju te zauzima važnu ulogu u procesu digitalne transformacije u čitavoj regiji, istaknuto je na konferenciji Hrvatskog Telekoma održanoj u Crnoj Gori.
Uprava HT-a istaknula je da je ove godine u Hrvatskoj dodatno pojačan već pokrenuti investicijski ciklus, što je omogućilo povećanje kapaciteta i pokrivenosti u mobilnoj 4G mreži. HT trenutno omogućava najveće korisničke brzine prijenosa u mobilnoj telefoniji u sva četiri najveća hrvatska grada, a prosječna brzina na 4G signalu u cijeloj zemlji veća je od 40 Mbit/s.
Do kraja godine značajno će se povećati pokrivenost fiksnim širokopojasnim internetom. Pristupnim brzinama većim od 30 Mbit/s bit ce pokriveno 876.000 kućanstava tj. 58% od ukupnog broja kućanstava u Hrvatskoj. Optički pristup internetu bit će omogućen za 378.000 kućanstava odnosno 25%.
Kontinuirana ulaganja u infrastrukturu omogućila su modernizaciju 70 posto agregacijske mreže te četverostruko povećanje kapaciteta u jezgrenoj mreži, pa se stabilnost usluge povećala za čak 80 posto. Do 2020. godine, HT će samostalno ostvariti čak 70 posto ciljeva Digitalne agende.
Predstavljeni su i prvi rezultati od preuzimanja Crnogorskog Telekoma kao i planovi daljnjeg razvoja na tom tržištu. U prvih pola godine od preuzimanja, HT je stabilizirao poslovanje Crnogorskog Telekoma i napravio podlogu za jačanje tržišne pozicije na crnogorskom tržištu.
”Ulazak na tržište Crne Gore potvrdio je našu poziciju regionalnog lidera te je otvorio novu mogućnost razvoja Hrvatskog Telekoma i svih zaposlenika. Svjesni smo da ta pozicija nosi i veliku odgovornost. U narednom razdoblju na oba tržišta fokus nam je poboljšanje korisničkog iskustva i razvoj novih usluga. Vjerujem da to možemo postići ulaganjem u STEM generacije, digitalnu i poslovnu transformaciju kompanije, infrastrukturu i tehnologiju nove generacije za naše korisnike”, zaključio je Davor Tomašković, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma.
Hrvatski Telekom predstavio je dva strateška razvojna koncepta na kojima temelji viziju poslovanja u digitalnom društvu.
Jedan se odnosi na rješenja za pametne gradove i razvoj poslovnih modela za njihovu implementaciju. Zajedno s najširom mrežom partnera, HT u svojoj ponudi ima niz inovativnih rješenja iz područja tzv. interneta stvari. Riječ je o tehnologiji koja transformira život u gradovima, a dio rješenja podržan je i financiranjem iz EU fondova. Primjer su električne punionice, kojih HT pod svojim upravljanjem trenutno ima 70 posto u Hrvatskoj i čiji se korištenje povećalo za 100 posto samo u odnosu na prošlu godinu. Neke od ostalih usluga su rješenje za pametno gospodarenje otpadom, koje automatizira uslugu i smanjuje troškove prikupljanja otpada za 40 posto, zatim sustav pametnog plaćanja i upravljanja parkiranjem, sustav kontrole zraka i dr.
Drugi koncept usmjeren je na bolje korisničko iskustvo putem brže i jednostavnije komunikacije s korisnicima, kojima se omogućava veći izbor i kvalitetnije personalizirane usluge. Tu je ključna aplikacija Moj Telekom, koja na jednom mjestu, na dlanu korisnika, omogućava pregled i upravljanje svim uslugama. Trenutno je Moj Telekom jedina telekom aplikacija na tržištu koja omogućava plaćanje korisničkih računa, a uskoro će biti jedina s integriranim chatom i sustavom pametnih notifikacija.
Daljnji razvoj oba koncepta naslonjen je na poslovnu i digitalnu transformaciju HT-a pokrenutu u svibnju ove godine i u koju će u naredne tri godine uložiti 210 milijuna kuna. Transformacija čini veliki zahvat u sustav HT-a i obuhvaća potpuno gašenje 20 postojećih IT sustava te uvođenje devet novih IT sustava. Tako velika transformacija trebala bi izmijeniti samu srž kompanije, za 70 posto smanjiti poslovne procese, za 57 posto povećati broj automatskih koraka te čak za 50 posto pojednostaviti portfelj usluga. Osnovni cilj transformacije je pozicioniranje HT-a kao predvodnika po korisničkom iskustvu na svim tržištima na kojima posluje.