16. 5. 2017.
Hrvatski Telekom je s partnerom EcoMobile započeo pilot-projekt pametnog sustava elektroničke evidencije odvoza komunalnog otpada u Velikoj Gorici, koji će optimizirati poslovanje komunalnih snaga VG Goričanke i građanima uštediti novac.
"Na ovom smo projektu potvrdili da je Hrvatski telekom ne samo tehnološki lider već i nositelj društvenih promjena. Kroz projekt smo realizirali viziju pametnog povezanog grada i pretvorili je u stvarnost. Kroz ekosistem rješenja za pametne gradove omogućujemo povećanje efikasnosti upravljanja gradom uz povećanje uključenosti građana, poslovne zajednice i gradskih službi. U svim rješenjima u centru se nalazi građanin koji uživa prednosti digitalizacije i automatizacije međusobno povezanih sustava", na predstavljanju je istaknuo Saša Pavlaković iz Hrvatskog Telekoma.
Riječ je o sustavu koji uključuje elektronsku evidenciju odvoza otpada, Smart Waste senzore koji prate popunjenost kontejnera i informacijsko-geolokacijski sustav Moj Otpad, koji će građanima biti dostupan putem mobilne aplikacije. Rješenje će donijeti uštede i optimizirati poslovanje, jer se njime omogućava naplata usluge sakupljanja i odvoza otpada prema volumenu i broju sakupljanja ili masi otpada, što znači da će kućanstva plaćati komunalne usluge sukladno svojim stvarnim navikama. Podaci o odvozu otpada prenose se u aplikaciju u realnom vremenu, a podacima je moguće pristupiti s bilo koje lokacije u bilo kojem trenutku. Sustav je u potpunosti automatiziran i ne zahtjeva nikakav dodatan napor od strane komunalnih djelatnika.
"Ovaj tip senzora je novitet i Velika Gorica prati svjetske trendove. Podaci o popunjenosti kontejnera mogu se pratiti putem aplikacije, a korist je razlika između troškova, jer će kamioni ići na teren onda kad je stvarno potrebno pražnjenje kontejnera. Nakon nekog vremena sustav će sam predviđati koji dan bi se kontejneri trebali prazniti. Novost za građane jest aplikacija za koju postoji velik interes, a koja omogućuje interakciju s građanima te lako pronalaženje lokacije za odlaganje otpada prema trenutnoj lokaciji, a uz to komunikacija je i dvosmjerna pa građani mogu komunicirati s gradom", poručio je Borna Belak iz tvrtke EcoMobile.
Hrvatski Telekom je zajedno s partnerom EcoMobileom sustav pametne elektronske evidencije komunalnog otpada već implementirao u Koprivnici, koja bilježi odlične rezultate. Broj izlazaka na teren je optimiziran, a GKP Komunalac može bolje upravljati vremenom zaposlenika u realnom vremenu, čime su smanjeni operativni troškovi. O kvaliteti rješenja govori i činjenica da je Koprivnica prvi grad u regiji s ISO certifikatom 37120:Održivi razvoj – indikatori za gradske službe i kvalitetu života, a prilikom certificiranja Hrvatski Telekom i partner SmartIS Gradu Koprivnici su pružali savjetodavne usluge.