28. 4. 2017.
Hrvatski Telekom, vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje nerevidirane rezultate za tri mjeseca - do 31. ožujka 2017.
Konsolidacija Crnogorskog Telekoma u siječnju ove godine pozitivno je utjecala na rezultate Hrvatskog Telekoma te su ukupni prihodi u prva tri mjeseca 2017. porasli za 8,7% u odnosu na isto razdoblje lani i iznose 1.818 milijuna kuna. Osim doprinosa Crnogorskog Telekoma, prihodi su povećani u ključnim segmentima: pokretnim telekomunikacijama, širokopojasnom pristupu i televiziji, veleprodaji i energiji. S obzirom na različite dinamike projekata u odnosu na prvo tromjesečje 2016., u prvom kvartalu ove godine zabilježeno je manje odstupanje u realizaciji prihoda od sistemskih rješenja.
EBITDA prije jednokratnih stavki povećana je za 7,4%, na 674 milijuna kuna, u odnosu na prošlu godinu, uz EBITDA maržu koja je na razini od 37,1%, što je za 0,4 postotna poena manje u odnosu na isto razdoblje lani. Izuzmemo li doprinos Crnogorskog Telekoma, EBITDA prije jednokratnih stavki povećana je za 0,2% i iznosi 628 milijuna kuna, s EBITDA maržom od 37,6%.
Neto dobit je u prvom kvartalu povećana za 9,5% i iznosi 149 milijuna kuna. Izuzme li se učinak Crnogorskog Telekoma, neto dobit je povećana je za 6,8% i iznosi 145 milijuna kuna.
Značajna ulaganja u optičku infrastrukturu i 4G mobilnu mrežu
Hrvatski Telekom nastavlja sa značajnim investicijama te su kapitalna ulaganja veća za 16,6%, uključujući doprinos Crnogorskog Telekoma. Bez ovog učinka, realizacija kapitalnih ulaganja u prvom kvartalu povećana je za 9,7% u odnosu na isto razdoblje lani i iznosi 344 milijuna kuna, što je i dalje dvostruko više nego svi operatori zajedno.
Pokrivenost stanovništva 4G mrežom u zatvorenom prostoru iznosi 71,8% i veća je za 3,6 p.p., dok je pokrivenost u vanjskom okruženju dosegnula 97,6%, što je povećanje od 0,7 p.p u odnosu na kraj 2016. Pokrivenost stanovništva 4G mrežom za preuzimanje brzinom do 225 Mbit/s povećana je za dodatnih 2 p.p. na 52% u odnosu na kraj 2016.
U nepokretnoj mreži je do kraja prvog tromjesečja 2017. omogućen optički pristup za dodatnih 15.000 kućanstava, čime je ukupno pokriveno 825.000 hrvatskih kućanstava novim generacijama pristupa.
Jedinstveni koncept usluga na telekomunikacijskom tržištu, Magenta 1, koji je predstavljen u prvom polugodištu 2016., ima više od 67 tisuća kućanstava, što potvrđuje vrijednost koncepta vrhunskog korisničkog iskustva i pogodnosti.
Komentirajući poslovne rezultate u prvom kvartalu 2017., predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma Davor Tomašković istaknuo je: "U prvom tromjesečju 2017. godine Hrvatski Telekom nastavlja s trendom povećanja ključnih financijskih pokazatelja i na stabilnom je putu rasta. Idućih mjeseci bit ćemo usmjereni na daljnja ulaganja u našu infrastrukturu. Time ćemo osigurati tehnološku superiornost HT-a i inovativne usluge kao temeljne preduvjete za najbolje korisničko iskustvo i premium poziciju na tržištu.
Također, zajedno s Crnogorskim Telekomom stvaramo preduvjete za promjene u ovoj kompaniji koja predstavlja prvi iskorak HT-a na regionalno tržište. Crnogorski Telekom je u prvom tromjesečju već poduzeo korake nužne za transformaciju kompanije i stabilizaciju financijskih pokazatelja. Vjerujemo kako će redizajn organizacije i akcijski plan za realizaciju sinergijskih efekata u području nabave, veleprodaje i tržišnog nastupa znatno pridonijeti pozitivnim promjenama i što bržem povratku Crnogorskog Telekoma na put rasta.”