24. 9. 2015.
Deveta Combis konferencija, središnje godišnje događanje u organizaciji Combisa, otvorena je 24. rujna 2015. u Šibeniku. Ovogodišnjom krovnom temom Osjeti digitalno. Živi digitalno, želja je sudionicima približiti tehnologije koje omogućuju inovativnost proizvoda i usluga te brže i efikasnije poslovne aktivnosti.
Ivan Gabrić, predsjednik Uprave Combisa
Konferenciju je otvorio predsjednik Uprave Combisa Ivan Gabrić govoreći o temama nove mobilnosti, sveopćoj okruženosti senzorima i demokratizaciji kreativnosti, koje uistinu snažno mijenjaju naše živote i poslovanje. Zapravo, nije više pitanje što nas mijenja, već kako nas mijenja i na koji način mi sami sudjelujemo u promjenama, kaže Gabrić.
"Inovativne ideje za razvoj naše poslovne svakodnevice u fokusu su ovogodišnje, devete po redu, Combis konferencije. Prikazat ćemo vam uspješne primjere projekata i rješenja, nastale na potrebama i željama kompanija, ali otići ćemo i korak dalje i otkriti vam kako vidimo IT budućnost", naglasio je čelnik Combisa.
Kai Ulrich Deissner, član uprave i glavni direktor za financije Hrvatskog Telekoma, naglasio je kako tehnologija utječe na razvoj telekom industrije, koji nas trendovi očekuju te što tehnološke promjene donose krajnjem korisniku: „Tehnologija je temelj našeg poslovanja i naš cilj je ostati lider u ovom području na hrvatskom tržištu. Konstantno ulažemo kako bismo bili što bolji za naše korisnike, ali također i sami koristimo tu tehnologiju za promjenu i ubrzanje našeg poslovanja. Prednosti njezine primjene su opipljive, kako financijski, tako i kroz zadovoljstvo zaposlenika i korisnika. “
„Posao možemo voditi uz pomoć mnogo različitih tehnologija i on će funkcionirati. Ali mnogo je lakše i efikasnije njime upravljati kada ih sve objedinimo. Imamo mnogo primjera da to i te kako dobro funkcionira“, naglasio je Deissner.
Goran Car, direktor strateškog područja za integrirana IT rješenja i usluge u Combisu istaknuo je kako digitalno doba zahtjeva promjene svih bez iznimke, zbog čega je i Combis sam krenuo u promjene unutar kompanije - jedan dio se odnosi na aspekt proizvoda i rješenja koja nudi, a drugi na pitanje vlastite organizacije i načina na koji pruža usluge krajnjom korisniku.
"Digitalizacija nije samo korištenje interneta i mobilnih aplikacija, ona mijenja način rada i proizvodnje, potrebna radna mjesta, uspješne poslovne modele, proizvode koje tržište želi. Neke tvrtke rade outsourcing i to se često doživljava uspjehom. No, to je najmanji oblik stvaranja dodatne vrijednosti. Zato smatramo da je budućnost u vlastitim rješenjima, s 'twist of lemon' – djelićem originalnosti koja nas čini zanimljivim i kompetitivnim", rekao je Car i predstavio Combisov program internog startupa - neostartup.
"Neostartup, kako smo mi nazvali model internih startupova, koristi postojeće resurse i znanja Combisa, ali timu koji je unutar startupa istodobno daje slobodu u izradi i generiranju novih rješenja koja sutra mogu postati relevantan produkt", dodaje Car.
Prvi takav Combisov projekt je iFlight - inovativan Cloud sustav za upravljanje rasporeda letenja zračnih posada na osnovu biometrijskog praćenja fiziološkog stanja u stvarnom vremenu pomoću nosivih uređaja i mobilne aplikacije, kojeg su predstavili Mario Rudman i Marko Radoš, prijatelji s Fakulteta elektrotehnike i računarstva na kojem su nedavno diplomirali, a danas kolege u Combisovom timu.
Plenarno predavanje Combis konferencije: Pobjednici su oni koji su sposobni razmišljati izvan granica
Fredrik Härén, svjetski poznati govornik poslovne kreativnosti, na svom prvom gostovanju u Hrvatskoj govorio je o promjenama koje se događaju u svijetu te savjetovao sudionicima Combis konferencije da budu što više fokusirani na kreativno razmišljanje i razmišljanje izvan granica.
Fredrik Härén, svjetski poznati govornik poslovne kreativnosti
"Digitalno poslovanje samo sebi nije cilj. Pravi cilj je unaprijediti poslovanje na način da korisnika postavimo u prvi plan, da pristup svojim proizvodima i uslugama učinimo bržim i jednostavnijim, da poboljšamo svoju komunikaciju. Naravno da u mnogim slučajevima to pretpostavlja snažniju digitalizaciju poslovanja, no u samom procesu digitalizacije treba paziti da se nikada ne zaboravi krajnji cilj, odnosno da se uvijek sjetimo zašto nešto radimo", rekao je Fredrik Härén, svjetski poznati govornik poslovne kreativnosti na početku plenarnog predavanja 'Svijet brzih promjena'
Härén, koji je u Hrvatskoj po prvi put, dodaje kako se velike promjene događaju u mnogim industrijama, no kako treba imati na umu pravodobnost - zapravo je trenutak u kojem nešto mijenjamo ključan.
"Da sam hrvatski poduzetnik ne bih razmišljao na način 'Kako moja hrvatska tvrtka može promijeniti svijet?'. Pitao bih se: 'Kako moja tvrtka može pomoći svijetu da postane bolji'. Fokus treba biti stavljen na rješenja, a ne na zemljopisnu lokaciju. Poslovni svijet ne zanima odakle dolazite - njega zanima ono što mu nudite", rekao je glavni govornik Combis konferencije.
Härén savjetuje da prestanemo misliti o zemljama i granicama: "Pobjednici današnjice i sutrašnjice bit će ljudi odnosno tvrtke koje su sposobne misliti izvan granica. Ako u Hrvatskoj ima dosta takvih ljudi - to je dobro za Hrvatsku. Mislim da se na takvo razmišljanje prije može naići kod ljudi iz manjih zemalja, jer velike zemlje imaju i veće tržište unutar vlastitih granica te nemaju toliku potrebu misliti na spomenut način".
Fredrik Härén uvršten je među top švedske predavače svih vremena. Härén je Certified Speaking Professional (CSP), među 700 govornika na svijetu te Certified Global Speaking Professional (GSPGlobal) koje čini društvo od samo njih 30 u cijelome svijetu.
Održao je više od 1500 predavanja u više od 60 zemalja (samo je prošle godine gostovao u 30 različitih zemalja na pet kontinenata). Autor je devet knjiga, uključujući 'The Idea Book', koja je uvrštena u publikaciju "100 najboljih poslovnih knjiga svih vremena". Njegova druga najpopularnija knjiga, 'The Developing World', ispituje kreativnost, snove i znatiželju, kako poslovanje postaje sve kreativnije, ali i zamke na koje se nailazi ako se ne razumije svijet koji nas danas okružuje. Fredrikova najrecentnija knjiga 'One World. One Company' bavi se temom što to znači biti uistinu globalna kompanija.
Prvi konferencijski dan nastavljen je predavanjima čelnika uspješnih hrvatskih kompanija te okruglim stolom 'ICT u zemlji nogometa i turizma'.