Rezultati za šest mjeseci do 30. lipnja 2024.
- Dobri poslovni rezultati: 6,1% rast prihoda, 6,0% rast prilagođene EBITDA AL, neto dobit od 57,1 milijun eura
- 8,9% rast već najvećih ulaganja na tržištu
- Najbolja mobilna mrežu u Hrvatskoj drugu godinu zaredom, prema istraživanju HAKOMa
Hrvatski Telekom ostvario je dobre poslovne rezultate u prvih šest mjeseci 2024. godine, uz rast prihoda od 6,1% u odnosu na prethodnu godinu, potaknut rezultatima mobilnih i fiksnih usluga te sistemskih rješenja.
Pozitivan komercijalni zamah doveo je do rasta prilagođene EBITDA AL za 6,0% u odnosu na prethodnu godinu i 7,0% rasta neto dobiti. Snažan rast prihoda nadoknadio je povećanje operativnih troškova na koje su utjecala tržišna kretanja i troškovi mobilnih uređaja, ulaganja u plaće zaposlenika i inflacijski pritisci, koji su djelomično ublaženi inicijativama transformacije i povećanja učinkovitosti.
U drugom tromjesečju 2024. godine, ulaganja su ubrzana te su iznosila 101,5 milijuna eura na kraju prvog polugodišta 2024., što predstavlja povećanje od 8,9% u odnosu na prethodnu godinu i potvrđuje posvećenost Hrvatskog Telekoma pružanju platforme za digitalizaciju Hrvatske.
Učvršćen status vodeće mreže
Novim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu diljem Hrvatske, u gradskim i ruralnim područjima, Hrvatski Telekom je nastavio dodatno jačati status vodeće mreže. Tijekom prvih šest mjeseci nastavljena je izgradnja i širenje optičke mreže (FTTH) što je za rezultat imalo povećanje pokrivenosti za dodatnih 25% novih kućanstava i poduzeća u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Time je napravljen važan iskorak u ostvarenju cilja Hrvatskog Telekoma i pokrivanju više od milijuna kućanstava gigabitnim optičkim brzinama.
Mobilna mreža Hrvatskog Telekoma ponovno je prepoznata kao najbolja u Hrvatskoj. To je potvrdilo neovisno mjerenje kvalitete mobilnih mreža u Hrvatskoj, koje je organizirao HAKOM, a prema kojem je mreža Hrvatskog Telekoma postigla najviše ocjene u svim kategorijama.
Najbolji portfelj sadržaja podignut na još višu razinu
Od travnja, korisnici Hrvatskog Telekoma uz već dostupan ekskluzivan i atraktivan sadržaj kao što je MAXSport mogu uživati i u Netflixu integriranom u MAXtv, čime smo dodatno poboljšali već najbolju ponudu sadržaja.
Najbolje korisničko iskustvo na tržištu
Naša posvećenost poboljšanju kvalitete mreže, ponude proizvoda i korisničkog iskustva na svim kanalima rezultirala je zadržavanjem korisničkog iskustva (CX) na najvišoj razini na tržištu, prema industrijskom mjerilu TRI*M.
Nova organizacija Uprave
Nadzorni odbor Hrvatskog Telekoma odobrio je dvije promjene u Upravi Hrvatskog Telekoma, koje stupaju na snagu 1. srpnja 2024. godine.
Krešimir Madunović imenovan je novim članom Uprave i glavnim operativnim direktorom za privatne korisnike (COOR).
Funkcija dosadašnjeg člana Uprave i glavnog direktora za ljudske resurse (CHRO) Ivana Bartulovića, imat će širi opseg odgovornosti, te će u novoj ulozi biti član Uprave i glavni operativni direktor za ljudske resurse i korisničku podršku (COO).
Alokacija kapitala
U svibnju 2024. godine, Hrvatski Telekom je isplatio dividendu od 1,53 eura po dionici, što je najveća isplata dividende u više od desetljeća te predstavlja omjer isplate od 95,3% realizirane dobiti i povećanje od 39,1% u usporedbi s prethodnom godinom.
U prvih šest mjeseci 2024. godine, kao dio programa otkupa dionica, Hrvatski Telekom je na Zagrebačkoj burzi otkupio dodatnih 123.393 dionica. Kompanija je u ove otkupe uložila 3,6 milijuna eura, čime je potvrdila svoju posvećenost povećanju vrijednosti za dioničare.
Revidirani izgledi za 2024.
Hrvatski Telekom je revidirao izglede za 2024. godinu. Cilj je ostvariti srednji jednoznamenkasti rast prihoda uz visoki jednoznamenkasti rast kapitalnih ulaganja. Očekivanja za prilagođenu EBITDA AL i regionalno širenje ostaju nepromijenjena.
Osvrćući se na poslovne rezultate za prvo polugodište 2024. godine, Nataša Rapaić, predsjednica Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavila je:
„U prvoj polovici 2024. godine, Hrvatski Telekom je ponovno ostvario dobre poslovne rezultate u segmentima privatnih i poslovnih korisnika te respektabilan rast prihoda i EBITDA AL. Nastavili smo, i dapače ubrzali naša ulaganja, koja su najveća na tržištu, povećali smo pokrivenost optikom diljem Hrvatske za dodatnih 25 posto, a naša mobilna mreža ponovno je prepoznata kao najbolja.
Iako se telekomunikacijske usluge u percepciji zna „komoditizirati“, ono što Hrvatski Telekom nudi je premium usluga koja je iznad tržišnog prosjeka. Ponosna sam što smo potvrdili kako pružamo najbolje korisničko iskustvo na tržištu te ćemo ga nastaviti unaprjeđivati, stvarajući vrijednost za naše korisnike i sve ostale dionike.
U razdoblju koje je pred nama, naša strateška vizija je nastaviti transformaciju u vodeću digitalnu kompaniju s angažiranim zaposlenicima, podižući održiv i odgovoran rast na još višu razinu. Pritom ćemo osigurati besprijekornu i jednostavnu povezanost te svakome u Hrvatskoj pružiti relevantne prilike koje donosi digitalizacija.“