Objavljeno 30. travnja 2013.
Rezultati i nadalje pod utjecajem nepovoljnog okruženja, smanjeni prihodi, EBITDA i marže; Grupa proširila ponudu inovativnih proizvoda
T-Hrvatski Telekom (Reuters: THTC.L, HT.ZA; Bloomberg: THTC LI, HTRA CZ), vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje nerevidirane rezultate za prva tri mjeseca do 31. ožujka 2013.
Glavna obilježja Grupe
- Prihodi su se smanjili za 6,1% na 1.695 milijuna kuna ili 224 milijuna eura (prvo tromjesečje 2012.: 1.806 milijuna kuna, 239 milijuna eura)
- Prihodi od negovornih usluga povećali su se za 0,5%
- ARPA za širokopojasni pristup u nepokretnoj mreži povećala se za 2,2% na 127 kuna
- Prodaja pametnih telefona se povećala na 58,0% ukupnog broju postpaid prodanih uređaja
- EBITDA se smanjila za 22,0% na 609 milijuna kuna (80 milijuna eura) uz maržu od 35,9% (prvo tromjesečje 2012.: 780 milijuna kuna ili 103 milijuna eura, 43,2%)
- EBITDA prije jednokratnih stavki smanjila se za 14,3% na 669 milijuna kuna (88 milijuna eura) uz maržu od 39,5% (prvo tromjesečje 2012.: 780 milijuna kuna ili 103 milijuna eura, 43,2%)
- Neto dobit se smanjila za 34,7% na 238 milijuna kuna (31 milijun eura) uz maržu od 14,0%
- Novčani tok iz redovnog poslovanja smanjio se za 19,1% na 461 milijun kuna (61 milijun eura)
- Capex se povećao za 73,8% na 220 milijuna kuna
- Glavna skupština sazvana za 17. lipnja 2013.
- Predložena je dividenda od 20,51 kunu po dionici; omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit je 100% (2011.: 22,14 kuna po dionici)
Segment privatnih korisnika
- T-HT je zadržao vodeći položaj na sva tri tržišta (tržištu pokretnih komunikacija, nepokretnih komunikacija i IP-a)
- Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži smanjio se za 0,8% (smanjenje od 0,7% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.)
- Broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija smanjio se za 2,3% na 523.740 (smanjenje od 0,5% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 7,0% na 347.908 (povećanje od 1,2% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.)
- Prihodi su se smanjili za 3,9%, prvenstveno zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži
- Doprinos EBITDA-i u iznosu od 640 milijuna kuna smanjio se za 10,6%
Segment poslovnih korisnika
- Značajna baza korisnika u svim segmentima i proizvodima
- Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži smanjio se za 5,2% (smanjenje od 1,0% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.)
- Broj širokopojasnih maloprodajnih pristupnih linija povećao se za 2,7% na 109.794 (povećanje od 2,7% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.), dok se broj televizijskih korisnika povećao za 6,2% na 20.939 (povećanje od 1,3% u odnosu na četvrto tromjesečje 2012.)
- Prihodi su se smanjili za 8,9%, u velikoj mjeri zbog manjih prihoda od govornih usluga u pokretnoj i nepokretnoj mreži
- Doprinos EBITDA-i u iznosu od 397 milijuna kuna smanjio se za 18,7%.
Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave (glavni direktor), izjavio je: „Naše poslovanje ponovno je bilo pod utjecajem usporenog gospodarstva te pojačanog pritiska regulative i konkurencije. U takvom teškom okruženju pojačali smo naše napore na održavanje i rast baze korisnika i promoviranje proizvoda vezanih za širokopojasni pristup i televiziju. Iako je to znatno povećalo troškove trgovačke robe u odnosu na prvo tromjesečje 2012., uvjereni smo da će se ovo ulaganje uskoro isplatiti.
Navedeni faktori negativno su djelovali na naše rezultate u prvom tromjesečju. Usprkos tome, izgledi za cijelu 2013. godinu ostaju nepromijenjeni u svjetlu naše snažne tržišne pozicije i strateškog fokusa.
Nastavljamo s provođenjem strateške vizije s ciljem pozicioniranja Grupe prema rastu, razvojem inovativnih proizvoda i tarifa kojima se zahtjevi naših privatnih i poslovnih korisnika postavljaju u središte svih naših aktivnosti. To uključuje tarife prilagođene korisnicima, kombinirane ponude, pilot projekt mobilnog plaćanja na temelju NFC tehnologije koji je u tijeku i sve veći broj usluga u oblaku.
Također nastavljamo s provedbom pilot projekta TeraStream, najnaprednijeg koncepta uspostavljanja mreže koja omogućuje jednostavnu implementaciju i integraciju naprednih usluga sljedeće generacije i mnogostruko veće brzine pristupne mreže. Istovremeno ulažemo u 4G mreže i migraciju naših korisnika nepokretne mreže na IP kako bismo omogućili uvođenje novih usluga temeljenih na IP-u i konvergentnih usluga za pokretnu i nepokretnu telefoniju.“
Cjelovita objava rezultata