Strategija održivosti Hrvatskog Telekoma odražava ambiciju cijele HT Grupe da bude digitalna i održiva telekomunikacijska kompanija usmjerena na stvaranje vrijednosti za sve dionike – korisnike, zaposlenike, dioničare, partnere i društvo u cjelini. Dugoročna vizija održivosti sastavni je dio naše poslovne strategije s ciljem ostvarivanja održivog i profitabilnog rasta povezivanjem svih u Hrvatskoj s prilikama koje pruža digitalizacija.
Kao društveno odgovorna kompanija integriramo i sustavno provodimo sve tri dimenzije ESG-a u svom poslovanju i prilikom donošenja strateških odluka. Naš pristup održivosti temelji se na tri ključna područja djelovanja: klimatske promjene, resursna učinkovitost te digitalna uključivost, te smo pritom fokusirani na učinkovito korištenje resursa, smanjenje emisije stakleničkih plinova te stvaranje bolje budućnosti za sve.
Vezano za borbu protiv klimatskih promjena i inicijative kojima se povećava cirkularnost i osigurava pozitivan učinak na društvo postavili smo si ambiciozne ciljeve. Ciljeve koji se ne tiču samo našeg poslovanja i djelovanja već uključuju i sve naše dionike. Poslovne rezultate postižemo poštivanjem i provođenjem zajedničkih načela koja odražavaju ključne vrijednosti kompanije. Vodeća načela nisu samo izjave koje nam služe kao smjernice, nego su i one temeljne odrednice i ključni dio procjene radne uspješnosti HT Grupe kao odgovorne i održive kompanije te istodobno i uspješnosti svih naših zaposlenika. Cilj nam je, u svim kompanijama članicama HT Grupe te u kompanijama koje su naši partneri, ugraditi i nadograđivati osjećaj odgovornosti koji prožima sve aspekte našeg poslovanja. Postizanje tog cilja omogućava nam Kodeks ponašanja kao i Kodeks ponašanja za dobavljače. Ti kodeksi nisu samo orijentir za etično ponašanje, već su i temelj našeg sustava upravljanja usklađenošću poslovanja, čime osiguravamo da naše poslovne aktivnosti budu usklađene s najvišim standardima korporativnog upravljanja, najboljim poslovnim i etičkim praksama. Kao članica Deutsche Telekom Grupe, surađujemo s našim dobavljačima kako bismo ocijenili i povećali održivost dobavljačkog lanca, vodeći računa o učinku na okoliš. Predani smo smanjenju negativnog učinka našeg poslovanja na okoliš, te sustavnom odgovornom poslovanju, zauzimajući važnu ulogu u stvaranju naprednog digitalnog društva i smanjenju digitalnog jaza, pritom gradeći i oblikujući siguran i tolerantan digitalni svijet neograničenih mogućnosti za sve.
Integracija strategije održivosti u naše poslovanje te njena učinkovitost u ostvarenju željenih društvenih i okolišnih učinaka ostvarit će se nizom unaprjeđenja procesa upravljanja. Među najvažnijima su upravljanje i izvještavanje o održivosti u skladu s novim europskim standardima za izvještavanje o održivosti (ESRS), povećanje ulaganja u održive djelatnosti, nabava te ponuda održivih proizvoda i usluga.
Klimatske promjene
Trenutačne klimatske promjene i općenito korištenje prirodnih resursa na neodrživ način predstavljaju veliku opasnost, kako za ekosustave, tako i za samo čovječanstvo. Digitalizacija ima potencijal ubrzati potrebnu transformaciju ka održivijoj budućnosti i promijeniti tijek događaja. Prepoznajući žurnost ove situacije, naše opredjeljenje ka zaštiti okoliša i borbi protiv klimatskih promjena uključeno je u našu korporativnu strategiju.
Znanstveno utemeljeni klimatski ciljevi vezano uz smanjenje emisije stakleničkih plinova zajednički su ciljevi koji su prihvatile sve članice DT Grupe. Ti ciljevi u potpunosti su usklađeni sa ciljevima Europskog zelenog plana te odražavaju smjer „Science Based Targets inititiative“ (SBTi).
Naši ključni ciljevi i prekretnice vezane za okoliš su:
- Smanjenje izravnih i neizravnih emisija u kompaniji na neto nultu stopu (Opseg 1-2) do 2025. godine,
- Smanjenje emisija stakleničkih plinova iz Opsega 1, 2 i 3 za 55% do 2030. godine, u usporedbi s 2020. godinom,
- Postajanje klimatski neutralnom kompanijom, uz potpuno smanjenje ugljičnog otiska (Opseg 1-3) do 2040. godine.
Ta strategija uključuje odgovornost za provođenje odlučnih aktivnosti kako bi se smanjio naš negativni otisak te za stvaranje poslovnih prilika kako bismo pomogli našim klijentima da i oni smanje svoj otisak. Analizom emisija iz čitavog našeg lanca vrijednosti otkrili smo da ih većina dolazi iz dobavljačkog lanca. Uska suradnja s dobavljačima sa svrhom pružanja pomoći u njihovoj tranziciji prema niskougljičnom gospodarstvu ključan je element u postizanju naših klimatskih ciljeva.
Vezano uz klimatske ciljeve, već od početka 2021. godine ostvarili smo svoj prvi cilj - nabava 100% električne energije iz obnovljivih izvora. 2023. godine ostvarili smo još jednu ključnu prekretnicu vezanu za naš plan energetske transformacije, sklopivši virtualni korporativni Ugovor o opskrbi električnom energijom iz obnovljivih izvora (Virtual Power Purchase Agreement - vPPA) čime smo podmirili znatnu količinu naših potreba za električnom energijom u budućnosti sa 100% obnovljivom energijom. Time smo potvrdili našu predanost odgovornom i proaktivnom vođenju Hrvatskog Telekoma na putu prema održivoj budućnosti.
Resursna učinkovitost
Osim klimatskih promjena, u linearnom modelu gospodarstva dostupnost resursa predstavlja sve veći izazov za kompanije. Kao odgovor na taj izazov, poslovni modeli kružnog gospodarstva nude održiviji pristup poslovanju. Holistički pristupamo odgovornom korištenju resursa i primjerni načela kružnog gospodarstva te strateškim, proaktivnim i preventivnim djelovanjem nastojimo smanjiti nastanak otpada kroz održavanje, popravak, obnovu i ponovno korištenje. Pritom recikliramo otpad i materijale na način koji je odgovoran u odnosu na okoliš, što se poglavito odnosi na otpad koji nastaje tijekom izgradnje, zamjene i modernizacije mrežne infrastrukture. Želja nam je postići punu cirkularnost tehnologije i uređaja duž cijelog lanca vrijednosti. U tu svrhu koristimo različite pristupe i ponude kako bismo omogućili poslovne modele kružnog gospodarstva.
Vezano uz zbrinjavanje, većina otpada u našem poslovanju nastaje tijekom modernizacije mrežne infrastrukture. Kako bismo učinkovito upravljali tim otpadom koristimo pristup „Spriječi - smanji - ponovno koristi - recikliraj“, čime smo unazad nekoliko godina eliminirali otpad koji se šalje na odlagališta. Na radnim stanicama u našim uredima, trgovinama i podatkovnim centrima vodi se računa o učinkovitijem korištenju resursa i povećanju korištenja održivih materijala. Vezano uz odnose s dobavljačima i korisnicima, postavljamo ciljeve i provodimo inicijative za održiviju nabavu te korištenje proizvoda i telekomunikacijske mrežne infrastrukture. U ovom pogledu cilj nam je učiniti proizvode i materijale koji su dio naših paketa usluga što trajnijima te osigurati njihovo pravilno zbrinjavanje, kao i recikliranje vrijednih sirovina na kraju njihovog životnog vijeka.
Svi naši proizvodi unutar T brenda pakirani su u održivom pakiranju, a vezano za ostatak našeg portfelja, surađujemo s našim poslovnim partnerima i dobavljačima kako bismo povećali sveukupni udio proizvoda s održivim pakiranjem u našem cjelokupnom portfelju.
Uključivost, uz naglasak na digitalnu uključivost
Društvena komponenta naše strategije održivosti usredotočena je na odnose među zaposlenicima, sa korisnicima, dobavljačima i zajednicom. Nastojimo pozitivno utjecati na društvo povezujući sve u Hrvatskoj s prilikama koje pruža digitalizacija, promičući jednakost, uključivost i raznolikost u izgradnji bolje budućnosti.
Uključivost svih osoba, pri čemu se svatko u kompaniji osjeća poštovano te uključeno, jedan je od ključnih stupova naše strategije održivosti. Uključivost je u potpunosti integrirana u naš organizacijski DNA, vidljivo i iz toga što imamo stopu od 40% žena na vodećim pozicijama. Također, vezano za mogućnosti razvoja i karijerne prilike, rukovodimo se zaslugama, pri čemu svatko ima jednake prilike za osobni i profesionalni rast i razvoj karijere.
Digitalna uključivost posebno odražava naše uvjerenje o snazi digitalne tehnologije da poboljša kvalitetu života svima i da bude nositelj pozitivnih promjena. Promičući uključivost te rušeći digitalne barijere, nastojimo stvoriti ravnopravniji i povezaniji svijet za sve.
Tri su ključna čimbenika koja podupiru cilj omogućavanja jednakog pristupa digitalizaciji svim članovima društva: dostupnost mreže velike brzine, pristupačnost usluga i uređaja te razvoj i promicanje digitalnih kompetencija. HT Grupa bavi se tehničkim aspektima pristupa širokopojasnoj mreži, osiguravajući dostupnost pristupačnih uređaja i usluga za sve osobe, bez obzira na njihov financijskih status ili razinu njihove digitalne pismenosti. Trenutačno provodimo i osmišljavamo niz programa i inicijativa kojima osobama svih dobi, od djece do starijih osoba, omogućujemo najmodernije edukacija, čime su u prilici stječi i razvijati potrebne digitalne vještine, te pristup potrebnoj opremi, a sve s krajnjim ciljem stvaranja društva u kojem nema digitalne nejednakosti. Naša misija je osigurati da svi imaju jednake prilike i da su uključeni u digitalno društvo tako da nitko u digitalnom svijetu ne bude zapostavljen.
Pažljivo pratimo potrebe i zahtjeve društva te kreiramo različite programe i aktivnosti kako bismo zadovoljili specifične potrebe te time omogućavamo porast broja osoba i organizacija koji imaju koristi od našeg društveno odgovornog angažmana.
Najbolji tim u industriji omogućava nam da budemo i najbolji partner
Svjesni smo da ključ našeg uspjeha leži u zadovoljstvu i motivaciji naših zaposlenika. Zbog toga njegujemo odnose s našim zaposlenicima koji se temelje na međusobnom uvažavanju i odgovornosti, čime se dugoročno postižu odlični rezultati. Mišljenja naših zaposlenika osluškujemo, uvažavamo, te pozorno pratimo njihove potrebe kako bismo osigurali visoki stupanj angažiranosti svih naših zaposlenika, što se pozitivno odražava na naš status iznimno poželjnog poslodavca koji je u kontinuiranom porastu.
Kao Grupa, predani smo stvaranju radnog okruženja u kojem svaka osoba može ostvariti svoj puni potencijal te u kojem se svima pružaju jednake prilike, u kojem vlada uključivost i netolerancija bilo kakvog oblika diskriminacije. Našu predanost tom cilju ostvarujemo promicanjem Vodećih načela, transparentnim procesom zapošljavanja i napredovanja, radnom dinamikom koja omogućuje fleksibilno radno vrijeme, kao i raznim protokolima postupanja kojima se osiguravaju visoka prava radnika. Prepoznajemo važnost raznolikosti u korporativnom okruženju te je smatramo ključnom vrijednosti našega društva i stoga je nastojimo dodatno povećati na svim organizacijskim razinama.
Naši glavni strateški prioriteti su:
- Smanjenje digitalnog jaza, stvaranje digitalnog svijeta koji je sigurno i tolerantno mjesto za sve,
- Biti poželjan poslodavac koji promiče raznolikost, jednakost i uključivost te ulaže u razvoj vještina važnih za budućnost,
- Zagovaranje jednakih mogućnosti te njegovanje sigurnog i poticajnog okruženja.
Ključni pokazatelji učinka vezano za uključivo radno mjesto:
- Održavati udio žena na rukovodećim pozicijama na minimalno 40%,
- Povećati broj zaposlenika s invaliditetom,
- Visoka razina percepcije uključivosti mjerena putem redovne ankete zadovoljstva zaposlenika.
Korporativno upravljanje
Održivost i odgovornost sastavni su dio našeg pristupa korporativnom upravljanju. Okosnicu našeg dobrog korporativnog upravljanja čine primjena najviših poslovnih standarda i primjena takvih praksi korporativnog upravljanja koje mogu služiti za primjer. Integritet, etičko postupanje, usklađenost sa načelima zaštite podataka i sigurnosti, poticanje sveobuhvatnog korporativnog sustava usklađenosti poslovanja i upravljanja rizicima, prihvaćanje ključnih postavki digitalne odgovornosti, poštivanje ljudskih prava, oblikovanje održivih nabavnih lanaca te transparentna komunikacija o aktivnostima koje se tiču okoliša i društvene odgovornosti osnovne su odrednice našeg svakodnevnog poslovanja.
Kao lider u digitalizaciji, stalno podižemo ljestvicu i postavljamo nove i sve ambicioznije ciljeve unutar naše industrije. Potičemo razvoj društva znanja i otvaramo vrata novim prilikama za ljude, kompanije i društvo u cjelini, pri čemu se stalno rukovodimo najvišim etičkim standardima koji su ugrađeni u našu korporativnu kulturu.
Politika korporativne odgovornosti osnova je i za kompanije koje su članice HT Grupe kako bi one utvrdile, provele, pratile i dalje razvijale svoje prakse korporativne odgovornosti, pri čemu udovoljavaju svim potrebnim regulatornim i drugim zahtjevima vezano za Grupu.
Naš sveobuhvatni okvir korporativnog upravljanja, dobro utvrđene smjernice i politike te ciljevi održivosti povezani s nagrađivanjem dodatno učvršćuju provođenje krovne strategije korporativne odgovornosti unutar čitave Grupe. Imamo ujednačen pristup upravljanja rizicima i prilikama u našim komercijalnim poduhvatima, dosljedno koristeći ključne pokazatelje učinka kako bismo pratili svoj napredak i transparentno ga komunicirali.
Održivost i održiv razvoj ključne su sastavnice naše korporativne strategije te su duboko ugrađene u našu kompaniju i služe nam kao nit vodilja u odlučivanju. Održivost za nas predstavlja više od ostvarenja ambicioznih ciljeva koje smo postavili. Želimo biti ključ promjene, stvarajući prilike za gospodarski razvoj i društveni napredak i dajući svoj obol u izgradnji održive budućnosti za sve.
Dokaz o tome da Hrvatski Telekom potiče provedbu održivosti domaća su i inozemna priznanja i nagrade vezano za vodstvo u održivom poslovanju, izvrsnost u korporativnom upravljanju, pridržavanje najviših etičkih načela u poslovanju, najbolje prakse društvene odgovornosti te stvaranje vrijednosti za dioničare i za društvo. Sve nam je to dodatan poticaj da nastavimo raditi na poboljšanjima.