22. 3. 2016.
Na svečanosti održanoj 22. ožujka u Muzeju suvremene umjetnosti dodijeljene su tri nagrade devetog natječaja T-HTnagrada@msu.hr. Na natječaj su prijavljena 172 rada, od kojih je stručni žiri odabrao 38 koji su bili u konkurenciji za najprestižnije otkupne nagrade u recentnom vizualnom umjetničkom stvaralaštvu.
Direktorica HT-ovih Korporativnih komunikacija Nina Išek Međugorac s dobitnicima nagrada
Prva nagrada pripala je Igoru Eškinji za rad Arhitektura urbanizma u vrijednosti 50 tisuća kuna. Neli Ružić pripala je druga nagrada u vrijednosti od 45 tisuća kuna za djelo "Stolen Future", a Vesni Mačković za instalaciju "Pozdrav" treća nagrada vrijedna 40 tisuća kuna. Otkupljeni radovi postat će dijelom zbirke T-HT@MSU. Svrha nagrada jest poticanje umjetničkog stvaralaštva na području suvremene umjetnosti u Hrvatskoj.
Ove godine je pristigle radove obilježila izražena medijska raznolikost te širok spektar tema, varirajući od duboko osobnih tema do osvrta na sociološka i ekonomska događanja današnjice. Žiri je pri odabiru cijenio originalnost pri korištenju vizualnih identiteta, izazivanje emocija kod publike te predstavljanje problema modernog društva iz drukčije perspektive.
Stručno povjerenstvo je imalo izrazito zahtjevan zadatak pri odabiru najboljih radova, a ove je godine radilo u sljedećem sastavu: mr.sc. Snježana Pintarić - predsjednica stručnog povjerenstva, ravnateljica MSU-a i muzejska savjetnica; Rainald Schumacher, kustos, Office for Art, Berlin; Marco Scotini, nezavisni kustos, Milano; izv.prof. Sandra Vitaljić, fotografkinja, Akademija dramske umjetnosti, Zagreb; Nataša Ivančević, muzejska savjetnica, pomoćnica ravnateljice i voditeljica Odjela zbirki i Zbirke skulptura MSU-a.
Izložba ostaje otvorena do subote, 26. ožujka 2015, a nagrada publike u vrijednosti od 10 tisuća kuna još uvijek čeka svog dobitnika te je moguće glasati za rad koji vas se najviše dojmio. Dobitnik nagrade bit će proglašen 30. ožujka, nakon završetka izložbe i prebrojavanja glasova.
O nagradama
1. nagrada – Igor Eškinja
Arhitektura Urbanizma, 2015.
Prostorna instalacija „Arhitektura optimizma“ bazira se na vizualnom materijalu snimljenom u riječkim stambenim naseljima izgrađenim 1970-tih te pariškom predgrađu Vitry-sur-Seine. Obje urbanističke cjeline su zapravo velike spavaonice visokog modernizma, jedna u kojoj se stanovništvo kontinuirano smanjuje, a druga je vitalna i živa. Na velikoj zavjesi nalaze se riječki neboderi snimljeni u noćnim satima u trenutku u kojem niti jedino svijetlo ne gori. Nasuprot ovog prizora vidimo slične stambene zgrade iz Vitrya u kojima svjetla dnevnih boravaka ostavljaju trag i formiraju svjetlosne crteže. Između ovih sličnih, a opet različitih fotografija vidimo stolove s neotisnutim listovima dnevnih novina (“Novog lista”), na kojima je sunce ostavilo tragove sugerirajući mješavinu riječkih urbanih veduta s imenima obitelji, multietničkih stanovnika pariškog predgrađa. Prosudbeno povjerenstvo ocijenilo je kako Eškinja na jedinstven način koristi vizualni materijal snimljen u riječkim stambenim naseljima što je njegov rad učinilo vrijednim prve nagrade.
2. nagrada – Neli Ružić
Stolen Future, 2014/2015.
Video instalacija Stolen Future nastala je na temelju intervencije u napuštenom objektu Motela Sljeme u Trogiru arhitekta Ivana Vitića. Intervencija Stolen Future fokusirala je devastirani motel kroz medij svjetla, a iluminirano je šest zapuštenih motelskih bungalova po kojima je “Motel Trogir” osobito poznat. Gornja etaža svakog od njih bila je osvijetljena različitom bojom, a svjetlost u bungalovima naglasila je njihove karakteristične otvore, ujednačeni ritam identičnih paviljona i skulpturalnu dimenziju modernističke arhitekture. Tako je, na originalan način istaknula potrebu obnove zapuštenih i zaboravljenih arhitektonskih ostvarenja socijalističkoga modernizma.
3. nagrada – Vesna Mačković
Pozdrav, 2015.
Video performansom Pozdrav, Vesna Mačković se vraća u prostor napuštene Željezare Sisak, kako bi pokazala da se mogu prevladati poteškoće i privremena ograničenja. Umjetnica je performansom publiku suočila s osobnim tjelesnim ograničenjima, ali i snagom i odlučnošću duha da prevlada i krene dalje.