25. 4. 2014.
Na prigodnoj svečanosti u Muzeju suvremene umjetnosti, 25. travnja 2014., sedmi su put proglašeni nagrađeni radovi na natječaju T-HTnagrada@msu.hr.
O nagradama je odlučivalo Stručno povjerenstvo u sastavu: Anne Barlow, kustosica, ravnateljica Art in General, NY, prof. dr. sc. Leonida Kovač, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb; Dalibor Martinis, multimedijalni umjetnik; Toni Meštrović, audiovizualni umjetnik; Snježana Pintarić, predsjednica stručnog povjerenstva, ravnateljica MSU-a, viša kustosica; Igor Španjol, kustos, Moderna galerija, Ljubljana; Leila Topić, kustosica MSU-a.
Prva nagrada u iznosu od 50.000 kuna pripala je Sandri Vitaljić za instalaciju Voljena;
druga nagrada u iznosu od 45.000 kuna pripala je Ivani Dražić Selmani za seriju crteža pod nazivom Na Dančama; treća nagrada u iznosu od 40.000 kuna dodijeljena je umjetničkom dvojcu Žižić/Kožul za ambijentalnu instalaciju 0,50.
Nagrade su dobitnicima uručile Maja Weber, direktorica Odjela za odnose s javnošću HT-a, Vesna Kusin, zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba i Vesna Bulatović, pomoćnica ministrice kulture.
O nagrađenim radovima
Voljena – prva nagrada, autorica Sandra Vitaljić
Fotografska instalacija Voljena, nastala u razdoblju od 2011. do 2013. godine, temelji se na dugogodišnjem interdisciplinarnom istraživanju strukturalnog nasilja koje postaje neperceptibilno zahvaljujući procesima normalizacije koji se, između ostalog, odvijaju i na područjima umjetnosti i popularne kulture. To je možda i razlog zbog kojeg umjetnica, snimajući anatomske preparate na zavodima za sudsku medicinu, aproprira dramatični barokni chiaroscuro, aludirajući time na mrtvu prirodu koja se kao samostalni umjetnički žanr pojavljuje u baroknom razdoblju. Njezina fotografska izvedba fokusira kulturalnu uporabu ili, preciznije, estetizaciju i diskurzivnu diseminaciju mrtvog ženskog tijela kao posljedice seksualno motiviranog zločina. Ona ne izlaže samo fotografsku sliku nego krajnje estetizirani masivni predmet u koji je fotografska slika s dva istovjetna lica, dakle s licem identičnim naličju, doslovce inkorporirana. Fotografska povećanja načinjena u formatu koji odgovara prirodnoj veličini snimljenog predmeta umetnuta su ili, točnije, sabijena između dviju prizmi od potpuno prozirnog, bezbojnog pleksiglasa. U postavu izložbe ti se estetizirani objekti doimaju kao da lebde, ili poput osvijetljenih partitura unutar dramatične inscenacije tenebrističke slike. Fotografirana materija organskog podrijetla uronjena u staklenku s formalinom, neživi je predmet koji je nekad bio živo ljudsko biće. Posrijedi su dijelovi tijela koji doslovce čine vidljivim uzrok nasilne smrti, ali u funkciji metafore učestalo bivaju erotizirani u ljubavnim pjesmama. Dovodeći pogled gledatelja u polje disolucije granice između željenog i jezovitog rad Sandre Vitaljić stvara pozornicu na kojoj se kritički progovara o neperceptibilnim uzrocima takozvanih crnih statistika.
Na Dančama – druga nagrada, autorica Ivana Dražić Selmani
Rad pod nazivom Na Dančama nastao je 2013. godine., a riječ je o seriji crteža kojima Ivana Dražić Selmani objektivizira osobna svjedočanstva i obiteljska sjećanja pretvara u društveni događaj. Umjetnica crtačkom intervencijom segmente svakodnevnog života premješta iz registra dokolice i obiteljske historije te odabrani prizori malih dimenzija ugljenom na papiru prerastaju specifičan okvir trenutka. Popratno pismo s početka Drugog svjetskog rata u kontekstu globalnih strahota nosi poruku neobjašnjive lakoće postojanja: kupanja koje ispire sve breme onog što nosimo kao pojedinci. Bezbrižna meditativna utopljenost u trenutno zbivanje izvan povijesnog vremena osnovni je motiv autoričina rada. Umjetnica dokazuje kako je melankolija i dalje neophodna pratilja svake inovativne kulture i muza umjetnosti kojoj u okruženju kroničnog nedostatka političkih ideja i vizija na pragu novog hladnog rata prijeti istrebljenje. Neživa memorija tako produbljuje i podržava živo obiteljsko sjećanje, a rad mudrošću vremenskoga odmaka zamjenjuje patos i sentiment događaja te mijenja varljivo iskustvo jedinke otkrivajući dvojaku prirodu medija.
0,50 – treća nagrada, autori Žižić/Kožul
Ambijentalnom instalacijom 0,50, nastalom 2014. godine., umjetnički dvojac Žižić/Kožul