2. 5. 2017.
- Ukupno 10 suvremenih govornica na najprometnijim lokacijama u Zadru, koje služe kao izvor lokalnih informacija uz brojne ICT usluge dostupne 24 sata dnevno
- Besplatan pristup wi-fi mreži te mogućnost kupovine karata za parking i međugradski prijevoz
- Prodaja BitCoin, Simpa i BonBon Start paketa, telefonskih kartica, bonova za mobitele svih operatora i širokog raspona ostalih proizvoda
Danas su u Zadru predstavljene prve pametne govornice u Hrvatskoj, koje će građanima i sve brojnijim turistima služiti kao izvor svih potrebnih lokalnih informacija, a dostupno im je i niz inovativnih ICT usluga nove generacije, koje građani mogu bezbrižno plaćati kreditnim i debitnim karticama zahvaljujući rješenju Hrvatske poštanske banke.
Ovim projektom Zadar se u skladu s trendom razvoja pametnih gradova svrstava među svjetske gradove poput New Yorka i Londona, koji također transformiraju javne telefonske govornice čime poprimaju novu svrhu u skladu s novim potrebama građana i turista. Do kraja tjedna bit će postavljeno ukupno 10 govornica na najprometnijim lokacijama u Zadru, koje će omogućavati besplatan pristup wi-fi mreži, a na njima će građani i turisti moći kupiti parking karte te karte za međugradski prijevoz. Također, dostupni su im BitCoin, Simpa i BonBon Start paketi, telefonske kartice te bonovi za mobitele svih operatora uz dodatnu mogućnost da se izravno na HT mobilni broj uplaćuje određeni iznos, a ponuda će uključivati raspon ostalih telekom i drugih proizvoda. Pametna govornica je primjer kombiniranja javnih i digitalnih usluga i usluge prodaje artikala za svakodnevnu upotrebu, te jedinstvenog korisničkog prodajnog iskustva dostupnog 24 sata, a razvijat će se i dalje u skladu s potrebama Grada Zadra i njegovih građana.
„Postavljene pametne govornice omogućavaju niz javno dostupnih usluga koje su potrebne za suvremeni život građana i posjetitelja Zadra, a koje su u skladu s odrednicama razvojne strategije Grada Zadra u smjeru Smart City koncepta. Ovim projektom revitaliziraju se postojeće lokacije izgradnjom dijela infrastrukture pametnog grada i osigurava potencijal za razvoj dodatnih digitalnih usluga kao dijela pametnog grada, poput 'smart sensinga' koji omogućava informativno mjerenje parametara iz okoline. Također, ovim pilot projektom povećava se broj lokacija i vrijeme dostupnosti za korištenje javnih i ostalih usluga“, poručuju iz Grada Zadra.
Riječ je o šestomjesečnom pilot-projektu Hrvatskog Telekoma u suradnji s ključnim partnerom poduzećem Vendotel, koje je prošle godine izabrano u 15 najboljih startup kompanija u cijeloj Europi, među konkurencijom od njih 500. U implementaciji cjelovitog rješenja pametnih govornica sudjelovali su i drugi partneri. Pionir i inovator mobilnog plaćanja tvrtka Infoart grupa omogućila je kupovinu parking karata putem Igeus integracijske platforme, dok je startup Vollo, inače pobjednik prošlogodišnjeg natjecanja Startup Factory Zagreb, integrirao sustav za pregled, rezervaciju i kupnju karata za međugradski prijevoz.
Hrvatski Telekom zajedno sa širokom mrežom partnera jedini u Hrvatskoj nudi cjelovita rješenja za pametne gradove, od razine ideje do konkretnih aplikacija, po principu „ključ u ruke“.